Guide til din Tv-reklame

En Tv-reklame er bygget op omkring nogle forskellige processer og hos MPD hjælper vi dig med alt fra idé til evaluering. Tv-reklamer er sammen med radioreklamer en af de markedsføringskanaler, som rammer flest mennesker hver eneste dag. Danskerne ser typisk flere timers fjernsyn om dagen, så der er ikke noget at sige til, at Tv-reklamer til stadighed er det stærkeste markedsføringstiltag. Faktisk ser hele 97% af alle danskere tv hver dag, hvor af 29% ser tv mere end 3 timer dagligt. Det har kulturministeriet offentliggjort i en rapport fra 2012.

TV-reklamer er kendetegnet ved, at det er små spot med klare salgsbudsskaber og bruges ofte til, at markedsføre et godt tilbud, udbrede kendskabet til din virksomhed eller dit produkt. Formålet med din Tv-reklame er vigtig at have på plads for, at kunne ramme din målgruppe bedst muligt.

Ram målgruppen med Tv-reklamer

Inden du skal i gang med din Tv-reklame, er der nogle elementære ting, som du skal have styr på for, at ramme lige præcis din målgruppe. Din målgruppe har en stor indflydelse på hele produktionen af Tv-reklamen. Er din målgruppe den ældre generation skal budskabet stå klart og enkelt, mens den yngre generation bliver ramt mere af special-effects, som f.eks. animationer, musik og lydeffekter. Målgruppen har også en afgørende betydning for hvilke Tv-kanaler, der skal køres Tv-spot på.

Hos MPD er vi specialister i, at præcisere din målgruppe og deres adfærd. Ring i dag og få en pris på 2 minutter for din Tv-reklame.

Husker du disse Tv-reklamer?

Du kender dem sikkert alle sammen. Tv-reklamerne, der huskes og fraserne bliver brugt i flæng af os alle. I starten af årtusindeskiftet gik vi alle rundt og lavet Sherif-stjerner på hinanden efter Polle fra Snave blev folkekendt i Sonofons Tv-reklamer. Eller hvad med Harry, den lille lilla dukke fra DSB, der elsker tarteletter? Senest har vi den meget omtalte Føtex-reklame, som har opnået stor opmærksomhed på godt og ondt. Den lille læspende boksebold, der giver priser Føtæsk har delt vandene, men ikke desto mindre har Føtex opnået opmærksomhed og de har samtidig skabt et had/kærlighedsforhold til deres målgruppe.

Skal din Tv-reklame være den næste, der bevæger sig på alles læber? Så er det nu de kreative hjerner skal i brug. Det vigtigste i en Tv-reklame er, at du får eksekveret dit budskab klart og tydeligt til målgruppen.

Tv-reklame som et mix

En Tv-reklame skal huskes og bør altid underbygges med andre marketingkanaler. Brug de sociale medier til at skabe relation til din målgruppe og få endnu mere ud af din Tv-reklame. Outdoor kampagner, som busreklamer eller metroreklamer kan også være stærke kanaler i et mix med Tv-reklamer. Ofte ser vi Tv om aftenen og din busreklame eller metroreklame kan minde os om dit budskab, mens vi er på farten i løbet af dagen. Det samme gælder faktisk for radioreklamer, som vi har givet dig 4 tips til.

Når dit marketingmix skal sammensættes er det vigtigt, at skæve til målgruppens adfærd. Det er nemlig her vi opnår værdifuld viden om deres medievaner og på den måde kan vi sammensætte en klar strategi, der kan eksekvere dit budskab bedst muligt.

Pris på Tv-reklame

Det kan være ekstremt svært, at give et entydigt svar på hvad en Tv-reklame koster, da flere faktorer spiller ind. Der er naturligvis selve produktionen af din Tv-reklame, som kan spænde vidt både i forhold til indholdet og længden på din Tv-reklame.

Derudover har valget af tv-kanaler også en væsentlig betydning. Ligesom tidspunktet for visninger påvirker prisen på Tv-reklamen. Har du brug for råd og vejledning i forhold til prisen på din Tv-reklame, så sidder vi altid klar til, at tage en uforpligtende snak med dig. Ofte får du også en pris på blot 2 minutter.